Hyvät lakelaiset

Takanamme on jälleen kaikin tavoin tapahtumarikas vuosi. Tulevasta emme tiedä, mutta toivomme maailmaan rauhaa. Vaalejakin tulee olemaan sekä meillä että muualla. Presidentinvaalit ja EU-vaalit käydään tänä vuonna, joista varsinkin nuo EU-vaalit saattavat vaikuttaa meille eurooppalaisille eniten.

Onneksi yhdistyksessämme on ollut melko rauhallista, mitä nyt sääntöjä muutettiin ja nimeäkin hieman lyhennettiin, mutta muuten olemme toimineet vanhojen nuottien mukaisesti. Toki kuitenkin tiukka budjettimme vaikuttaa myös tämän vuoden toimintaan. Avustuksia tietenkin anomme, mutta voi vain arvailla, ettemme tule saamaan kuin osan aiemmin myönnetyistä. Uusia varainhankintakeinoja pitäisi löytää.

Ohjelma alkaneen vuoden kevätkaudelle alkaa olla valmis ja se julkaistaan pian yhdistyksemme kotisivuilla. Liittokokouskauden 2023-2026 teemana on ”Elämäniloa ja voimaa”, joten tämän teeman mukaan mekin pyrimme toimimaan. Toivoisimme kuitenkin kovasti, että jäsenistömmekin haluaisi esitellä omia harrastuksiaan ja omaa osaamistaan kuukausikokouksissa.  Kerhojakin voisimme perustaa aina sen mukaan, miten vetäjiä ja osallistujia löytyy.

Toivomme, ettei kenenkään tarvitsisi jäädä yksin. Tukisimme toinen toisiamme, antaisimme voimaa ja tuottaisimme elämäniloa. Lakesta voi löytyä seuraa ja sopivaa toimintaa senioreille. Tervetuloa tutustumaan!

Oman yhdistyksemme toiminnan lisäksi erilaisia tapahtumia löytyy Helsingin piirin sivuilta. Tärkeää yleistietoa ja mukavia matkoja tarjoaa Senioriliittomme nettisivut. Lisäksi liitto huolehtii Patinalehdestä, koulutuksesta ja ehkä tärkeimpänä edunvalvonnastamme.  Meille senioreille ajankohtaiset kannanotot voi käydä lukemassa liiton sivuilta.

Toivotan kaikille jäsenillemme mahdollisimman hyvää alkanutta vuotta 2024, ja ennen kaikkea terveyttä. Pidetään huolta toisistamme!

Lauttasaaressa 1. tammikuuta 2024

Orvokki Willberg, KTM